Malerilamper

Sidst skrev jeg om det at hænge en plakat op, og hvordan det skulle gøres rigtigt. Det kan selvfølgelig gøres med spots som jeg i mange år har være lidt fan af, men det gik op for mig at der måske var mere rigtige måder at gøre det på. Efter lidt søgen på nettet, kom jeg frem til at det hedder en malerilampe. Noget museer for eksempel bruger til at belyse deres malerier. De giver den rigtige mængde lys, i den rigtige “farve”, så dit maleri udtager sig bedst.

Vil man have et klassisk look har jeg fundet dem de her klassiske malerilamper http://www.lampe-hjemmesiden.dk/shop/malerilamper-31c1.html.

Er man til det lidt mere moderne, har rifraf nogle interessante løsninger, http://rifraf.dk/malerilamper.html. Der er både spot og “almindelige” malerilamper. Enkelte af deres produkter går også under gallerilampe, så der er lidt at gå videre med.

~ af Enlighten me på 24. marts 2011.

Skriv et svar

 
