Belysning og arbejdsmiljø på kontorer

Som du måske har lagt mærke til tidligere, så går jeg meget op i at have en god belysning, når jeg sidder og arbejder ved min computer. Her er det ikke så meget en speciefik lampe jeg vil efterlyse eller anbefale, men vise et udsnit fra “Belysning og arbejdsmiljø på kontorer” fra BarKontor. Det beskriver præcist hvorfor det er jeg går så meget op i det!

Lysforhold er en del af virksomhedens samledearbejdsmiljø. God belysning har en positiv indflydelse på arbejdsmiljøet, og lyset bør tilpasses, sådet både passer til den enkelte persons behov ogarbejdets art. Dårlige lysforhold kan medføreuhensigtsmæssige arbejdsstillinger, træthed oghovedpine. Det er til gene for medarbejderen ogkan nedsætte effektiviteten og produktiviteten.

Du kan læse meget mere om belysning i deres folder om belysning i kontormiljøer her.

~ af Enlighten me på 10. februar 2011.

Skriv et svar

 
