Seng fra Auping

Jeg går for tiden og leder efter ny seng og madres, men jeg synes godt det er et forvirrende område alligevel. Jeg havde den her forestilling om, at det bare var at gå ud og købe det første og bedste. Ak, efter at have søgt lidt på nettet er det vidst ikke så lige til. Der er jo mange senge og madras producenter, men hvilke skal man gå efter?

Mit budget er ikke det højeste i verden, men mon ikke det er som med så meget andet, at man for hvad man betaler for? Efter at have kigget rundt på forskellige senge, regner jeg lidt med et budget på ca. 10.000,-. Det må være muligt at få noget ok til de penge.

Auping, hvad kan de? Jeg blive ved med at støde på Auping rundt omkring, men kan ikke helt finde ud af hvad de står for. Hvor ligger de på skalaen kvalitet til kvantitet. Der er også mærker som Vision, Dunlopillo, Mimondo og mange flere. Et andet stort spørgsmål, er om det skal være en elevationsseng, eller en almindelig boksmadras? Hvad siger folket. Jeg har altid brugt en boksmadras, og har da egentlig været godt tilfreds. Har prøvet en skum madras et par gange, og det var da ok, men er bange for holdbarheden af dem? Bliver de ikke “flade” med tiden, som alt andet skum?

~ af Enlighten me på 13. august 2010.

Skriv et svar

 
