LED juletræ – lyser endnu!

Midt i december 2009 startede jeg et lille eksperiment. Jeg har nemlig det her lille juletræ med ca. 20 led pære på. Træet drives at af 2xAA batterier, og her har jeg nogle kvalitets genopladelige batterier. Så de røg i bunden af træet, og så har det fået lov til at stå tændt 24/7. Jeg ved ikke helt hvorfor, men jeg havde en idé om de ikke ville holde så længe. Det er trods alt kun batterier, og der er en del LED pære at drive.
Der er nu gået en måned, og træet det lyser endnu. En lille smule svagere end det gjorde i starten, men det er ikke forskel, så det er stadig nok til at skabe en stemning. Jeg er spændt på at at se hvor længe det kan holde, og så vil jeg komme med en blogpost mere 🙂

~ af Enlighten me på 15. januar 2010.

2 kommentarer to “LED juletræ – lyser endnu!”

  1. Ja, man skal ikke lade sig kimse af de små LED pære. De bruger ikke så meget strøm.

  2. Ja det har jeg fundet ud af. Jeg troede de var ved at dø ud, men de lyser endnu, det er helt vild. 1,5 måned 24 timer i døgnet.

Skriv et svar

 
