Betydning af belysning

Ikke noget nyt endu. Jeg kunne bare godt tænke mig at vide hvor meget belysning betyder for dig i det daglige? Lyset er jo en vigtig del i vores livscyklus. Så for mig betyder det meget, at jeg har godt med lys omkring mig i min hverdag. Det gælder i sær hvis jeg skal arbejde, eller på anden hvis konsentrere mig om noget foran computeren. Det betyder at jeg lige nu f.eks. sidder med 5 spotligts i nakken, så jeg har en god belysning over mit arbejdsområde.
Jeg har endnu ikke så mange lamper herhjemme, men overvejer nogle flere væglamper og gulvlampe, som kan give belysning til andre behov, og hygge når det skal til. Mange lamper, men altid den rigtige belysning til formålet. En drøm som nok bliver opfyldt i det følgende år.

På mit arbejde har vi to rækker lamper i loftet hvor vi sidder, og det giver et ok lys hvis de alle er tændt. Problemet er bare jeg må diskutere lidt med chefen en gang i mellem, som ikke kan se grunden til vi skal have så meget lys, så han mener det er nok med den ene række, lige over os. Jeg tænder det da bare igen, når han vender ryggen til 🙂 Arbejdsmilja betyder meget for mig og min indsats.

Hvad siger i? Kan i arbejde over længere tid i mørke, eller skal i også have jeres dosis af lys?

~ af Enlighten me på 23. januar 2009.

Skriv et svar

 
